Iedere verandering begint bij de leiders

Is je ambitie als leidinggevende om 

  • Medewerkers te ontwikkelen die voor elkaar en hun klanten door het vuur gaan
  • KPI’s worden op constructieve wijze gehaald
  • Klanten te hebben die geen reden tot klagen hebben
  • Medewerkers te hebben die met elkaar praten
  • Medewerkers te hebben die jou kritische vragen durven te stellen
  • Medewerkers te hebben die zichzelf met plezier ontwikkelen
  • Die jou ook een wat strategische rol gunnen
  • Een prima omloopsnelheid van je personeel te hebben
  • Geen tekort aan medewerkers
  • Een laag kort ziekteverzuim te hebben

Alleen medewerkers die zich echt betrokken (engaged) voelen, zullen samen een goede sfeer creëren en maximaal bijdragen aan de juiste klantbeleving. Vaak wordt gedacht dat door verandering te managen en medewerkers nieuwe vaardigheden aan te leren, alles vanzelf wel goed komt. Maar niets is minder waar. Alleen goede leiders kunnen hun medewerkers op een juiste manier door veranderingen heen ‘leiden’ en niet ‘managen’.

En daarom geef Shining Xcellence managers, leidinggevenden van kleine maar ook grotere afdelingen middels inspirerende training, coaching en andere interventies meer inzicht in hun houding en in de diverse rollen die zij hebben:

  • de rol bij het ontwikkelen van medewerkers
  • de rol bij het begeleiden van medewerkers in een veranderende organisatie
  • de rol bij het organiseren van werk en
  • hun eigen rol als medewerkers en
  • leider van hun eigen leven.

Daarnaast zorgen wij dat de vaardigheden van deze belangrijke steunpilaren binnen de organisatie geoptimaliseerd worden. Denk hierbij aan thema’s als: situationeel leiderschap, assertiviteit, sturen op cijfers, ziekteverzuim en andere zaken.

Nieuwsgierig naar onze ervaring en successen bij dergelijke trajecten?

Visie op Leiderschap door Simon Sinek

Maak nu een afspraak met ons
Grote leiders hebben de gave om van
medewerkers een familie te maken!